Gerry van Campen

Waarom is Nijmegen jouw stad?
63 jaar gelden hier geboren en nooit weggeweest. Nijmegen zit in mijn hart. De mensen, de sportclubs, de gebouwen en de iconische straten en pleinen

Waarom Stadspartij Nijmegen?
Toen ik me 5 jaar geleden druk ging maken over de politiek was de keuze niet zo moeilijk. Geen gezeur met Haagse politiek. Maar iets doen met Nijmegenaren voor andere Nijmegenaren zonder dat daar een linkse of rechtse gedachtegang achter zit. Gewoon iets doen omdat het beter is voor de stad.

Hoe ziet een trots, vrij en sociaal Nijmegen er volgens jou uit?
Een stad waar iedereen zich thuis voelt. Waar iedereen kan bewegen zoals hij of zij dat wil. En ja, ik snap ook dat het best druk is met al die auto's, maar zorg dan dat er voldoende plekken zijn om ze neer te zetten. Je kan en mag mensen niet verplichten om een vervoersmiddel wel of niet aan te schaffen.

Waar haal je de meeste voldoening uit in de werkzaamheden voor de fractie?
Daadwerkelijk iets kunnen doen. Bijvoorbeeld voor de AED stichting die tegen een ambtelijke muur aan loopt. Of de visvereniging met 7000 leden. Of de scouting die veel te weinig plek heeft om alle kinderen te kunnen ontvangen.

Wat doe je naast je fractiewerk?
Ik ben videoproducent, presentator, stadionspeaker bij ons Europees NEC en trouwambtenaar. Best druk dus, maar alles wat ik doe vind ik leuk.

Waar ga jij je de komende periode voor inzetten?
Ik ga me inzetten voor stadgenoten die op wat voor manier dan ook tegen een muur aanlopen. De ambtelijke molen draait langzaam, maar uiteindelijk moet het lukken als we er samen aan blijven trekken.
Gerry van Campen

Gerry is raadslid voor Stadspartij Nijmegen.



Portefeuille: Toerisme en Evenementen, Openbare Ruimten, Sport en Accomodaties, Faciliteiten
Doneer
Doneer
X
Verder
<
Verder
<
Verder

Je wordt doorgestuurd
naar de betaalpagina
van jouw keuze.